Az FPV (First Person View) eszköz nem új. Az FPV versenyek teljesen más fogalomra épülnek. A versenyzőnek mindig legalább három motorral rendelkező multicopternek kell lennie, és 1 kg-nál nagyobb súlyt kell tartalmaznia az elemekkel együtt. Az optimalizált súlytényező az agilis és dinamikus versenyzők mozgását teszi lehetővé a levegőben. A hatalom és a manőverezhetőség fontos szempont, amikor egy többnyelvű gépet terveznek a versenyzéshez, miközben azt is törődni kell, és tisztességes mennyiségű büntetést kell tennie.
F9 - Ciam albizottság
A CIAM 2014-es plenáris ülése úgy döntött, hogy létrehoz egy UAV munkacsoportot, hogy készítsen jelentést a jelenlegi rendelkezésre álló technológia CIAM tevékenységeire gyakorolt hatásának értékelésére, különös tekintettel a sporttevékenységre és az eseményekre. E jelentés alapján a CIAM 2015-ös plenáris ülésén úgy döntöttek, hogy szerveznek egy nemzetközi rendezvényszervezést a drónok számára. Küldetése szerint ez a csoport szabályokat javasol egy új „Radio Control Multi-rotor FPV Racing” (F3U osztály) ideiglenes osztályra, és vezessen be egy osztályba egy világbajnokságot, amely 2016-ra érvényes.
Ezeket a javaslatokat hivatalosan jóváhagyta a 2016-os CIAM plenáris ülés, amely szintén úgy határozott, hogy az FPV Racing és hasonló tevékenységek albizottságát hozza létre azonnali végrehajtással. 2018-ban a CIAM plenáris ülése úgy döntött, hogy új kategóriát hoz létre, különös tekintettel a drónokra. Így 2019. január 1-jétől az összes drónokkal kapcsolatos kérdés az F9-Drone Sport alatt lesz.
Szabályok
A Multi-rotor Drone Racing egymást követő versenyekből áll, amelyek több rádiós vezérlésű repülőgéppel (általában 4) együtt futnak egy versenypályán, amely lehet külső vagy beltéri.
Minden modell repülőgépet egy FPV pilóta üzemeltet, aki segíti a segítőt. Az FPV pilóta fülhallgatóval (vagy képernyővel) van felszerelve, hogy a modellt a valós időben továbbított kamera videoképéből próbálja ki. Az FPV Racing versenyt általában három szakaszban szervezik:
- Minősítési szakasz, amely meghatározza a megszüntetési szakasz első fordulójának elhelyezését.
- Eliminációs szakasz az egymást követő körökben az elődöntőkig.
- Döntő a legjobb helyezett FPV pilótákkal az elődöntőben.
Az F9U osztály elektromos meghajtású, több rotoros (legalább három hajtott hajtóművel felszerelt repülőgép), amelyek maximális össztömege 1 kg. A versenyzők számától függően egy eseményt 1 vagy 2 napos formátumban (beleértve a gyakorlatot is) lehet futtatni.
Verseny helyszíne
Kültéri vagy beltéri hely (sportcsarnok, légi hangár, ...) lehetőség szerint felszerelve nagyközönséggel a nyilvánosság számára. A versenypálya esetében egy legalább 250 m-es, 180 mx 100 m-es téglalapon belül kifejlesztett méretet ajánlunk szabadtéri területen. A beltéri áramkörben legalább 80 m-es minimális méret ajánlott. Az áramkörnek olyan légkapukat kell tartalmaznia, amelyekkel keresztezhető, továbbá az akadályok (természetes vagy mesterséges) áthidalása vagy elkerülése.
Technikai felszerelés
- Videóátviteli rendszer a fedélzeti kamerákhoz.
- Rádiófrekvenciás felügyeleti rendszer (szkenner / spektrum analizátor).
- Képernyő (k) a nézők számára a fedélzeti kamerák videóinak és az eredményeinek megjelenítéséhez.
- Eseménykezelő szoftver (regisztráció, ütemezés, rajzok, eredmények és elhelyezés).
- A nemzeti biztonsági előírásoktól függően egy könnyű védőhálóra lehet szükség a nézők elválasztásához.