A tanulmányt az Alliance for System Safety of UAS through Research Excellence (röviden ASSURE) készítette. Az ASSURE csapata elmondásuk szerint egy olyan szabványos módszert fejlesztett ki, amellyel felmérhetik a lehetséges sebesülések súlyosságát.
Az ASSURE sajtótájékoztatójából:
„Több mint 512 ütközési kísérletet és szimulációt végeztünk 16 különböző többrotoros és rögzített szárnyú sUAS-sal, illetve többféle objektummal és rakománnyal (akkumulátorok, fakockák, stb.), amelyek súlya 0,32 kilótól 5,9 kilóig terjedt. A kísérletezésben nehezebb sUAS-okat is felhasználtunk, bizonyos mérsékletekkel, hogy csökkentsük a sérülés esélyét, például ejtőernyők rögzítésével.
„A tanulmány során végzett sebesülési ütközések olyan irányított ütközések voltak, amelyek a legrosszabb eseteket idézték fel, olyan változók alkalmazásával, amelyek a legtöbb energiát képesek átadni egy embernek.”
„Ezek az eredmények megmutatták, hogy a legrosszabb esetek nagyon nehezen idézhetőek elő, még irányított tesztkörülmények között is.”
„A kutatási eredmények egy tisztább, tudományos alapokra helyezett képet biztosítanak az FAA-nak [Federal Aviation Administration] a lehetséges sérülésekről, illetve súlyosságukról.”
„A korábbi sérülési kísérletekből származó adatok alátámasztották felméréseinket, miszerint a régóta rendelkezésre álló halálozási adatok túlzottan konzervatívok voltak, és javarészt nem alkalmazhatók az elasztikusabb sUAS-okkal való ütközésekből származó sérülésekre.”
„További kísérletezésre volt szükség, hogy kifejlesszünk egy pontosabb, tanulmányos kísérleti metodológiát, amelyet az FAA, az sUAS gyártók, illetve kezelők is használhatnak a sérülések esélyének felmérésére.”
„Ezek az adatok, és az ASSURE program által folyamatosan végzett program segíthet informálni az UAS integrációk jövendőbeli biztonsági döntéseit Nemzeti Légi Rendszerünkben.”
Minden pilóta, akinek valaha puszta kézzel kellett elkapnia egy drónt, vagy véletlenül egy zuhanó szerkezet alá került nagyon is jól tudja, hogy igencsak kellemetlen sérüléseket lehet így szerezni. Azonban a kellemetlen sérülések szerencsére távol állnak a halálos balesetektől, és ezt remélhetőleg a kutatási eredményeknek köszönhetően a törvényhozók is felismerik majd.